Ibland

Ibland måste man helt enkelt göra det som är rätt, och att göra rätt utan att vara feg. Ikväll gjorde jag det.
Jag gjorde det som var rätt och jag bar inte feg. Varje medmänniskas skyldighet.

Det kan även vara befriande att avsluta en destruktiv relation. Personen ifråga har nog förstått det, men jag har inte sagt det rätt ut än. Förhoppningsvis så kommer kontakten bara att dö ut.

Men inget ont som inte har något gott med sig.

Vi har vuxit oss mer samman än jag någonsin hade trott. Kvinnan i mitt liv har jag vid min sida nu.
Vi planerar inför framtiden, och jag är inte alls lika rädd idag som förut.
Jag vågar blicka framåt, jag vågar göra saker jag hade accepterat som omöjliga. Självfallet blir jag ottömd på energi vid vissa aktiviteter, och ibland är jag så trött mentalt att jag bara vill hem och gråta och spy om vartannat.
Men för varje sådan händelse jag tar mig igenom så växer jag mig starkare.

Och det behövs inför framtiden.
Jag behöver vara starkare än någonsin, inte bara för min egen skull.

Vi har en vacker liten familj, en familj jag är beredd att göra vad som helst för att skydda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback